włącz dźwięk
Przewiń w dół aby pominąć film

Trademark monitoring

Logo | Brand

EN:  W ramach kompleksowej ochrony prawnej oferujemy naszym klientom stały monitoring zarejestrowanych znaków towarów. Celem monitrotingu znaków towarowych jest przeciwdziałanie rejestracji przez osoby trzecie identycznych lub podobnych znaków i bezprawnego czerpania korzyści z renomy naszych klientów.

EN: Monitoring znaków

EN:  Posiadamy uprawnienia do reprezentowania naszych klientów w sprawach rejestracji znaków towarowych przed Urzędem Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej (UPRP), Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), Urzędem Znaków Towarowych Wielkiej Brytanii (UK Trademark Office), Światową Organizacją Własności Intelektualnej (WIPO). Dzięki współpracy z zagranicznymi kancelariami patentowymi możemy zapewnić naszym klientom ochroną prawną znaków towarowych na całym świecie. Jesteśmy rekomendowani jako specjaliści od ochrony znaków towarowych w międzynarodowych rankingach prawniczych (WTR 1000, IP Stars).

Scope of service

  • EN: Tworzenie strategii ochrony znaków towarowych
  • EN: Monitorowanie znaków towarowych w Polsce
  • EN: Monitorowanie znaków towarowych w Unii Europejskiej
  • EN: Zgłaszanie sprzeciwów od rejestracji znaków kolizyjnych ujawnionych w wyniku monitoringu
  • EN: Wniosek o unieważnienie znaku towarowego
  • EN: Wniosek o stwierdzenie wygaśnięcia kolizyjnego znaku towarowego

Experience

EN: Monitoring portfolio kilkudziesięciu znaków towarowych dla jednego z polskich banków na terytorium Unii Europejskiej,
EN: Reprezentowaliśmy polskich i zagranicznych przedsiw licznych postępowaniach wszczętych na skutek sprzeciwu co do rejestracji znaku towarowego przed Urzędem Europejskim ds. Własności Intelektualnej oraz Urzędem Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej,
EN: Reprezentowaliśmy polskich i zagranicznych przedsiw licznych postępowaniach o unieważnienie znaku towarowego przed Urzędem Europejskim ds. Własności Intelektualnej oraz Urzędem Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej.

Practice manager

Marek Wiński

Legal Counsel. Official Trademark Commissioner

Contact an expert

Frequently asked questions FAQ

  • EN: Co to jest monitoring znaku towarowego ?

    EN: Monitoring znaku towarowego polega na bieżącym śledzeniu baz znaków towarowych w celu wykrycia nowych zgłoszeń znaków identycznych lub łudząco podobnych. Dzięki regularnemu monitoringowi baz znaków towarowych jest możliwe wczesne wykrycie naruszenia i zgło szenie sprzeciwu wobec próby bezprawnego zgłoszenia znaku identycznego lub podobnego przed jego rejestracją. W ten sposób uprawniony do znaku wcześniejszego może skutecznie przeciwdziałać rejestracji nowych znaków naruszających lub zagrażających jego prawo m. Ze względu na ilość baz znaków (PL, EUIPO, WIPO) oraz wielkość baz znaków towarowych (kilka milionów znaków) skuteczny monitoring powinien być prowadzony przez specjalistów przy użyciu zaawansowanych narzędzi.
  • EN: Kto powinien prowadzić monitoring swojego znaku towarowego ?

    EN: Każdy właściciel znaku towarowego, który inwestuje w budowanie swojej marki oraz planuje ekspansję na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych, powinien prowadzić monitoring swojego znaku towarowego. Brak bieżącego monitorowania baz znaków towarowych może prowadzić do bezprawnego zarejestrowania i używania przez osoby trzecie takiego samego znaku, utraty wartości marki oraz przejęcia naszych klientów przez nieuczciwych konkurentów
  • EN: Osoba trzecia zgłosiła do rejestracji znak towarowy identyczny lub podobny do mojego. Co mogę zrobić w takiej sytuacji

    EN: Środkiem ochrony prawnej przeciwko rejestracji kolizyjnego znaku towarowego przez osobę trzecią jest sprzeciw lub wniosek o unieważnienie. Termin do złożenia sprzeciwu wynosi 3 miesiące od daty publikacji zgłoszenia kolizyjnego znaku w odpowiednim biuletynie (Biuletyn Urzędu Patentowego RP lub Biuletyn EUIPO). Z tego powodu ważne jest śledzenie na bieżąco bazy znaków towarowych. Takie śledzenie bazy znaków i podejmowanie decyzji o sprzeci wie wobec nowej rejestracji nazywa się monitoringiem znaku towarowego.
  • EN: Po co mam monitorować znak towarowy ? Czy rejestracja nie chroni wystarczająco mojego znaku towarowego ?

    EN: Niestety, sama rejestracja znaku towarowego nie gwarantuje, że nikt inny nie zarejestruje identycznego lub łudząco podobnego znaku towarowego. Osoby trzecie mogą próbować bezprawnie korzystać z popularności i renomy naszej marki. Jednym ze sposób takiego nieuczciwego działania jest zgłaszanie do rejestracji znaków identycznych lub łudząco podobnych. Niestety urzędy patentowe w Polsce i Unii Europejskiej nie mają obowiązku monitorowania i odmowy rejestracji zgłoszeń znaków identycznych lub podobnych do znaków wcześniejszych. W Polsce i Unii Europejskie obowiązuje bowiem tzw. system sprzeciwowy. System sprzeciwowy polega na tym, iż odmawia rejestracji znaków identycznych lub podobnych do znaków wcześniejszych tylko na podstawie sprzeciwu uprawnionego do znaku wcześniejszego. Uprawniony do znaku towarowego musi zatem samodzielnie dbać o eliminację z rynku znaków, które mogą naruszać jego markę. W tym celu konieczne jest śledzenie (monitorowanie) baz znaków towarowych i zgłaszanie sprzeciwu co do rejestracji nowych znaków identycznych lub podobnych
  • EN: Co mi grozi, jeżeli nie będę prowadzić monitoringu mojego znaku towarowego ?

    EN: Uprawniony, który nie prowadzi monitoringu swojego znaku towarowego, powinien liczyć się z ryzykiem, iż osoba trzecia zarejestruje znak identyczny lub podobny i będzie czerpać korzyści z jego renomy. Tolerowanie t akich bezprawnych działań osób trzecich może doprowadzić do sytuacji, że w obrocie ten sam znak towarowy jest używany przez kilku przedsiębiorców. Taka sytuacja negatywnie wpływa na wartość marki i jej zdolności odróżniającej (tzw. rozwodnienie znaku)
  • EN: Co obejmuje świadczony przez nas monitoring znaku towarowego ?

    EN: Nasza usługa monitoringu obejmuje: 1.co miesięczny raport o potencjalnie kolizyjnych znakach towarowych zgłoszonych do rejestracji w danym okresie, 2. monitoring baz znaków towarowych jest wykonywany przy użyciu uznawanych na świecie nowoczesnych i aktualizowanych na bieżąco informatycznych baz, 3. rekomendację co do złożenia sprzeciwu wraz z oceną szansy wygranej oraz ewentualnych trudności procesowych (ryzyko procesowe), 4. w przypadku pozytywnej decyzji, składamy w Państwa imieniu sprzeciw odnośnie danego zgłoszenia znaku towarowego (usługa świadczona za odrębnym wynagrodzeniem).

Customers opinion

Winski Law Firm provides high-quality, jargon-free trademark counsel and is one of the more dynamic firms on the Polish scene with cost-effective, business-savvy approach.

World Trademark Review WTR 1000
2022

Effective lawyer Marek Wiński has great communication skills and is always honest in his assessments.

World Trademark Review WTR 1000
2021

The Wiński Law Firm stands out for its innovative approach, responsiveness, and individual client care.

Adam Parfiniewicz, President of the Board
ULTIMO SA

News

Need legal support?

Order a free call

Conversation subject

Choose

  • The administrator of your personal data is the Marek Wiński Law Firm with its registered office at ul. Partyzatów 101/4, 51-679 Wrocław. Providing data is voluntary, but necessary to handle the offer inquiry. You have the right to view, correct and request deletion of your data. More: privacy policy

Wiński Kancelaria

Kancelaria Radcy Prawnego
Marek Wiński
ul. Partyzantów 101/4
51-679 Wrocław
  • NIP 898-186-91-20
  • REGON 932222383
  • KRS

Our offices

Wrocław
ul. Leszczyńskiego 4/80
50-078 Wrocław
Warszawa
ul. Mokotowska 1
00-640 Warszawa

Sign up for the newsletter