Od 1 kwietnia 2025 r. podmioty wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego mają obowiązek
posiadania skrzynki do e-Doręczeń.
Skrzynka do e-Doręczeń umożliwia korespondencję z urzędami online. Doręczenie
elektroniczne będzie miało taki sam skutek, jak doręczenie za pomocą przesyłki poleconej za
potwierdzeniem odbioru.
Wniosek o utworzenie adresu do e-Doręczeń można złożyć online poprzez stronę
internetową znajdującą się pod linkiem: Złóż wniosek o adres do e-Doręczeń dla firmy -
usługi online - Biznes.gov.pl. Przedsiębiorcy wpisani do KRS muszą wyznaczyć administratora
skrzynki.
Po założeniu i aktywacji adresu przez publicznego dostawcę adres automatycznie zostanie
dodany do Bazy Adresów Elektronicznych (BAE) i możliwe będzie darmowe korzystanie ze
skrzynki.
Brak założenia skrzynki do e-Doręczeń może powodować wydłużenie komunikacji z
urzędami.
Radca prawny